Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000291056
Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002910xx / 000291056.htm
Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog.
Formát | BK |
Návěští | -----nam--22--------450- |
Identif.č.záznamu | upv000291056 |
Datum+čas posl.zpr. | 20031107 |
Všeob.údaje zprac. | 20000926d2002----km-y0czey0103----ba |
Jazyk popisné jedn. | cze |
Země vydání dokum. | CZ |
Název a odpovědnost | Způsob vytváření simulace přetížení a mezních aerodynamických režimů pro piloty a zařízení k provádění tohoto způsobu Method for creating negative G simulation and limiting aerodynamic modes for pilots and apparatus for making the same |
Nakladatelské údaje | Praha Úřad průmyslového vlastnictví 2002 |
Obecné poznámky | Datum podání přihlášky: 20000926 |
Obecné poznámky | Datum zveřejnění přihlášky: 20021211 |
Obecné poznámky | Číslo přihlášky: 2000-3546 |
Anotace, referát | Data relating to flight parameters are continuously transmitted from simulated aircraft controls to a control computer that makes evaluation thereof. Provided the data correspond to negative G, the computer transmits signals for compression of the anti-G suit where pressure corresponds to pressure acting on the pilot in the actual aircraft at the same negative G. Provided the computer evaluates excess of the limiting aerodynamic modes at which vibrations occur it transmits signals for generating vibrations. Both the signal frequency and amplitude correspond to the vibration frequency and amplitude generated during flight of an actual aircraft under the same conditions when streamlines break away due to excess of the limiting modes. A cockpit (4) with controls (21) of the simulated aircraft and with a seat for the trainee pilot is mounted on a swing frame (2). Said swing frame (2) rear part is connected through the mediation of a rear pressure line (8) with a rear hydraulic cylinder (5) that is in turn connected with a rear hydraulic source (6). The cockpit (4) is provided with an inlet (7) being connected through the mediation of an upper pressure line (12) and via an air valve (9) with a compressed-air tank (11) that is connected to a compressor (10). The aircraft control members (21) disposed in the cockpit (4) are connected with a computer (20) that is connected with both said air valve (9) control inlet (9.1) and said rear hydraulic source (6) control inlet (6.1), further with control inlet (60.1) of a front hydraulic source (60) that is in turn connected through the mediation of a front pressure line (13) with a hydraulic cylinder (50). eng |
Anotace, referát | Údaje o parametrech letu z ovládacích orgánů simulovaného letadla se průběžně předávají do řídicího počítače, který je vyhodnocuje. Pokud údaje odpovídají přetížení, vysílá počítač signály ke stlačování obleku proti přetížení, kde tlak odpovídá tlaku na pilota ve skutečném letadle při stejném přetížení. Pokud počítač vyhodnotí překročení mezních aerodynamických režimů, při kterých dochází k vibracím, vysílá signály k vytváření vibrací. Frekvence i amplituda signálů odpovídá frekvenci a amplitudě vibrací při letu skutečného letadla ve stejných podmínkách při odtrhávání proudnic překročením mezních režimů. Kabina (4) s řídicími orgány (21) simulovaného letadla a s křeslem pro cvičícího pilota je uložená na výkyvném rámu (2). Jeho zadní část je spojena zadním tlakovým potrubím (8) se zadním hydraulickým válcem (5) spojeným se zadním hydraulickým zdrojem (6). Kabina (4) je opatřená přívodem (7) spojeným horním tlakovým potrubím (12) přes vzduchový ventil (9) se zásobníkem (11) tlakového vzduchu, k němuž je připojen kompresor (10). Řídicí orgány (21) letadla v kabině (4) jsou spojeny s počítačem (20), který je spojen s řídicím vstupem (9.1) vzduchového ventilu (9) a s řídicím vstupem (6.1) zadního hydraulického zdroje (6), s řídicím vstupem (60.1) předního hydraulického zdroje (60), který je předním tlakovým potrubím (13) spojen s hydraulickým válcem (50). cze |
Souběžný název | Method for creating negative G simulation and limiting aerodynamic modes for pilots and apparatus for making the same |
Další system.sel.j. | A 63H 027/00 MPT |
Další system.sel.j. | G 06F 019/00 MPT |
Další system.sel.j. | G 09B 009/08 MPT |
Osobní jm.-sekund.o | Míšek Václav Buštěhrad, Hřebečská 38227343 z |
Osobní jm.-sekund.o | ZÁBRANSKÝ Peter Poprad (SK) m |
Osobní jm.-sekund.o | Zábranský Peter Poprad (SK) p |
Zdroj.pův.katalog. | CZ ÚPV 20021211 |
Zdroj.pův.katalog. | CZ OLA001 20031107 |
Sigla,sign.vlastn. | OLA001 291056 |
Počet exemplářů | 1 |
Logická báze | B6 |
Katalogizátor | 20031107 SVK06 1848 |
Katalogizátor | 20060721 SVK06 1403 |
Úvodní stránka katalogu.
O úroveň zpět..
© 2007 Ex Libris & Vědecká knihovna v Olomouci - webmaster.