Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000291056

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002910xx / 000291056.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000291056
Datum+čas posl.zpr.20031107
Všeob.údaje zprac.20000926d2002----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostZpůsob vytváření simulace přetížení a mezních aerodynamických režimů pro piloty a zařízení k provádění tohoto způsobu Method for creating negative G simulation and limiting aerodynamic modes for pilots and apparatus for making the same
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2002
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 20000926
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20021211
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 2000-3546
Anotace, referátData relating to flight parameters are continuously transmitted from simulated aircraft controls to a control computer that makes evaluation thereof. Provided the data correspond to negative G, the computer transmits signals for compression of the anti-G suit where pressure corresponds to pressure acting on the pilot in the actual aircraft at the same negative G. Provided the computer evaluates excess of the limiting aerodynamic modes at which vibrations occur it transmits signals for generating vibrations. Both the signal frequency and amplitude correspond to the vibration frequency and amplitude generated during flight of an actual aircraft under the same conditions when streamlines break away due to excess of the limiting modes. A cockpit (4) with controls (21) of the simulated aircraft and with a seat for the trainee pilot is mounted on a swing frame (2). Said swing frame (2) rear part is connected through the mediation of a rear pressure line (8) with a rear hydraulic cylinder (5) that is in turn connected with a rear hydraulic source (6). The cockpit (4) is provided with an inlet (7) being connected through the mediation of an upper pressure line (12) and via an air valve (9) with a compressed-air tank (11) that is connected to a compressor (10). The aircraft control members (21) disposed in the cockpit (4) are connected with a computer (20) that is connected with both said air valve (9) control inlet (9.1) and said rear hydraulic source (6) control inlet (6.1), further with control inlet (60.1) of a front hydraulic source (60) that is in turn connected through the mediation of a front pressure line (13) with a hydraulic cylinder (50). eng
Anotace, referátÚdaje o parametrech letu z ovládacích orgánů simulovaného letadla se průběžně předávají do řídicího počítače, který je vyhodnocuje. Pokud údaje odpovídají přetížení, vysílá počítač signály ke stlačování obleku proti přetížení, kde tlak odpovídá tlaku na pilota ve skutečném letadle při stejném přetížení. Pokud počítač vyhodnotí překročení mezních aerodynamických režimů, při kterých dochází k vibracím, vysílá signály k vytváření vibrací. Frekvence i amplituda signálů odpovídá frekvenci a amplitudě vibrací při letu skutečného letadla ve stejných podmínkách při odtrhávání proudnic překročením mezních režimů. Kabina (4) s řídicími orgány (21) simulovaného letadla a s křeslem pro cvičícího pilota je uložená na výkyvném rámu (2). Jeho zadní část je spojena zadním tlakovým potrubím (8) se zadním hydraulickým válcem (5) spojeným se zadním hydraulickým zdrojem (6). Kabina (4) je opatřená přívodem (7) spojeným horním tlakovým potrubím (12) přes vzduchový ventil (9) se zásobníkem (11) tlakového vzduchu, k němuž je připojen kompresor (10). Řídicí orgány (21) letadla v kabině (4) jsou spojeny s počítačem (20), který je spojen s řídicím vstupem (9.1) vzduchového ventilu (9) a s řídicím vstupem (6.1) zadního hydraulického zdroje (6), s řídicím vstupem (60.1) předního hydraulického zdroje (60), který je předním tlakovým potrubím (13) spojen s hydraulickým válcem (50). cze
Souběžný názevMethod for creating negative G simulation and limiting aerodynamic modes for pilots and apparatus for making the same
Další system.sel.j.A 63H 027/00 MPT
Další system.sel.j.G 06F 019/00 MPT
Další system.sel.j.G 09B 009/08 MPT
Osobní jm.-sekund.oMíšek Václav Buštěhrad, Hřebečská 38227343 z
Osobní jm.-sekund.oZÁBRANSKÝ Peter Poprad (SK) m
Osobní jm.-sekund.oZábranský Peter Poprad (SK) p
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20021211
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20031107
Sigla,sign.vlastn.OLA001 291056
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20031107 SVK06 1848
Katalogizátor20060721 SVK06 1403