Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000291232

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002912xx / 000291232.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000291232
Datum+čas posl.zpr.20031107
Všeob.údaje zprac.19960401d2003----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostZpůsob motorového brzdění čtyřdobým pístovým spalovacím motorem a zařízení pro provádění tohoto způsobu Method for exhaust braking a four-stroke internal combustion engine and apparatus for making the same
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2003
Obecné poznámkyDatum oznámení zápisu: 19950404
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 19960401
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20030115
Obecné poznámkyPrávo přednosti: AT 1995/597
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 1996-949
Anotace, referát...device, now unlocked, functions simply as a mechanical buffer. eng
Anotace, referátThe present invention relates to a method for braking a four-stroke internal combustion engine having cylinders each having a combustion chamber and at least one outlet valve (1) connected to an outlet system and controlled by an engine camshaft, wherein the outlet system comprises a choke device, said method comprising the steps of: choking with said choke device the flow of exhaust gas in the outlet system such that, during the induction stroke of the engine, the exhaust gas upstream of said choke device is subjected to a pressure increase causing an intermediate opening (hiB, hiC) of said outlet valve (1) and back-flow of exhaust gas into the combustion chamber; preventing of complete closing of said outlet valve (1) by positively maintaining said outlet valve (1) in a part-open position with a control device (5), operating independently of the engine camshaft and incorporated into an outlet valve actuating mechanism distant from the camshaft, for a period of time during a subsequent compression stroke and expansion stroke of the engine and ending at the latest when the engine camshaft acts on said outlet valve in order to fully open (himax) said outlet valve, wherein said step of positively maintaining includes hydraulically locking said control device for subsequently acting as a hydraulically locked buffer; cancelling the hydraulic locking action of said control device at the end of the expansion stroke of the engine, when the engine camshaft acts on said outlet valve in order to open said outlet valve, such that during the subsequent expulsion stroke of the engine the full opening stroke, the residence in the open position, and the subsequent closing stroke of said outlet valve are controlled by the camshaft and said outlet valve actuating mechanism, while said control... eng
Anotace, referátVe čtyřdobém spalovacím motoru je do výfukového systému vestavěno škrticí ústrojí, které je pro motorové brzdění ovládáno tak, že se proud výfukových plynů škrtí a proti směru proudění se od škrticího ústrojí vyvolá vzestup tlaku ve výfukových plynech, které po meziotevření výfukového ventilu (1) proudí zpět do spalovacího prostoru válce motoru a během navazující kompresní doby při dále částečně otevřeném výfukovém ventilu (1) zajišťují zvýšený výkon motorového brzdění. Při motorovém brzdění se během každého čtyřdobého cyklu motoru vyvolá při nastavení škrticího ústrojí do škrticí polohy vzestupem tlaku ve výfukových plynech samočinné meziotevření výfukového ventilu (1) do zdvihu (h.sub.B.n., h.sub.C.n.) meziotevření, načež se prostřednictvím řídicího ústrojí (5), nezávislého na vačkovém hřídeli a uloženého v ovládacím mechanismu výfukového ventilu odlehle od vačkového hřídele, vyvolá přídržná síla, kterou se výfukový ventil (1), mající po jeho meziotevření sklon se znovu uzavřít, nuceně zachytí, a až do jeho otevření do plného zdvihu (h.sub.max.n.) vačkovým hřídelem ve výfukové čtvrté době je mu bráněno v uzavření a je tak udržován částečně otevřený v meziotevřené poloze (B, C). Výfukový ventil (1) má do svého ovládacího mechanismu vřazené samostatné řídicí ústrojí (5), uložené odlehle od vačkového hřídele, které je opatřeno prostředky pro nucené zachycení výfukového ventilu (1) v meziotevřené poloze (B, C), a pro držení výfukového ventilu (1) v této meziotevřené poloze až do jeho otevírání vačkovým hřídelem ve výfukové čtvrté době. cze
Souběžný názevMethod for exhaust braking a four-stroke internal combustion engine and apparatus for making the same
Další system.sel.j.F 01L 001/24 MPT
Další system.sel.j.F 01L 013/06 MPT
Další system.sel.j.F 02D 009/06 MPT
Osobní jm.-sekund.oLeitenmayr Franz Perg (AT) p
Osobní jm.-sekund.oPriesner Helmut Steyr (AT) p
Osobní jm.-sekund.oRammer Franz Wolfern (AT) p
Osobní jm.-sekund.oStegmüller Ludwig Grossraming (AT) p
Osobní jm.-sekund.oŠvorčík Otakar Praha 2, Hálkova 212000 z
Korpor.,akce-sek.o.MAN STEYR AG Steyr (AT) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20030115
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20031107
Sigla,sign.vlastn.OLA001 291232
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20031107 SVK06 1848
Katalogizátor20060721 SVK06 1403