Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000294052

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002940xx / 000294052.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000294052
Datum+čas posl.zpr.20040922
Všeob.údaje zprac.20000828d2004----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostSpojnice pro střídavé zatěžování v tahu a v tlaku pro kolejová vozidla Drawbar for alternate pull and pressure loading for rail vehicles
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2004
Obecné poznámkyDatum oznámení zápisu: 19990917
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 20000828
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20040915
Obecné poznámkyPrávo přednosti: DE 1999/19944754
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 2000-3131
Anotace, referátIn the present invention, there is disclosed a drawbar for alternate pull and pressure loading for rail vehicles, the drawbar being provided on the pressure receiving side of a plain-collar bearing (2) with a pressure plate (4) of a compensating joint with a rolling curve (5). The pressure plate (4) is provided with a pull rod (6) that is arranged as the drawbar (3) end portion fixedly or shiftable in axially longitudinal direction in the plain-collar bearing (2) and is guided thereby and inserted therein, whereby it is provided with a centering pin (10) the contour of which corresponds to a funnel-like centering guide (11) passing away into a funnel-like aperture (12). The centering pin (10) is arranged on the pressure loaded side, and reaches in the plain-collar bearing (2) within 1/3 of thickness (t) thereof. The length (L2) of the funnel-like centering guide (11) is shorter by the amount of the shift {alpha} of the greatest swing of the drawbar (3) if compared with the length (L1) of the centering pin (10). On the pull rod (6) pull side, there is arranged a pull disk (7) that is interconnected through the mediation of a ball-like rounded-off adapter (8) of a knuckle-and-socket joint with the plain-collar bearing (2). Said ball-like rounded-off adapter (8) has it center on an imaginary center tilting point (M1) and its shape matches with the shape of the plain-collar bearing (2). The pull disk (7) is provided on its mount on the pull rod (6) with convex contact surfaces for its inclined setting and springs are arranged on the plain-collar bearing (2) pull side and/or on the pull rod (6) plain-collar bearing (2) pressure side. eng
Anotace, referátSpojnice pro střídavé zatěžování v tahu a v tlaku pro kolejová vozidla je na tlak přejímající straně opěrného ložiska (2) opatřena tlačnou deskou (4) vyrovnávacího kloubu s odvalovací křivkou (5). Tlačná deska (4) je opatřena tažnou tyčí (6), která je jako koncová část spojnice (3) uspořádána pevně nebo přesouvatelně v osově podélném směru v opěrném ložisku (2), je jím vedena a v něm zasunuta, přičemž je opatřena středicím čepem (10) obrysově odpovídajícím nálevkovitému středicímu vedení (11), které přechází do nálevkovitého otvoru (12). Středicí čep (10) je uspořádán na straně, na niž působí tlak, a zasahuje do opěrného ložiska (2) v 1/3 jeho tloušťky (t). Délka (L2) nálevkovitého středicího vedení (11) je o velikost posuvu (.alfa.) největšího výkyvu spojnice (3) kratší než je délka (L1) středicího čepu (10). Na tažné straně tažné tyče (6) je uspořádán tažný kotouč (7), který je prostřednictvím kulovitě zaobleného nástavce (8) kulového kloubu propojen s opěrným ložiskem (2). Kulovitě zaoblený nástavec (8) má svůj střed na myšleném středním klopném bodu (M1) a tvarově se shoduje s opěrným ložiskem (2). Tažný kotouč (7) je na svém uložení na tažné tyči (6) opatřen vypouklými kontaktními plochami pro své šikmé nastavení a na tažné straně opěrného ložiska (2) a/nebo na tlačné straně opěrného ložiska (2) tažné tyče (6) jsou uspořádány pružiny. cze
Souběžný názevDrawbar for alternate pull and pressure loading for rail vehicles
Další system.sel.j.B 61G 009/00 MPT
Další system.sel.j.B 61G 009/04 MPT
Další system.sel.j.B 61G 009/06 MPT
Další system.sel.j.B 61G 009/24 MPT
Osobní jm.-sekund.oBartel Manfred Dipl. Ing. Niesky (DE) p
Osobní jm.-sekund.oKappler Detlef Dipl. Ing. Kosel (DE) p
Osobní jm.-sekund.oWieloch Bertram Dipl. Ing. Niesky (DE) p
Korpor.,akce-sek.o.DWA DEUTSCHE WAGGONBAU GMBH Berlin (DE) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20040915
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20040922
Sigla,sign.vlastn.OLA001 294052
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20040922 SVK06 1350
Katalogizátor20060721 SVK06 1405