Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000294877

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002948xx / 000294877.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000294877
Datum+čas posl.zpr.20050424
Všeob.údaje zprac.19971111d2005----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostZpůsob ovlivňování úhlu vybočení vagonové skříně kolejového vozidla a kolejové vozidlo k provádění tohoto způsobu Method of influencing the inflection angle of railway vehicle wagons, and railway vehicle for carrying out this method
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2005
Obecné poznámkyDatum oznámení zápisu: 19961204
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 19971111
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20050413
Obecné poznámkyPrávo přednosti: DE 1996/19654862
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 1998-2280
Anotace, referát...angle (V) actual values, whereby the sensors (9, 6) are connected with a control unit (7) for generating signals of actual values and nominal values of inflection angles (K) and torsional angles (V), and on the coupling joint (8) or between adjacent wagons (1, 2, 3) and/or between the pivoted bogie (4) and the corresponding wagon (1, 2, 3) there are located actuator elements (10, 11) connected with the control unit (7) for their control thereby in dependence on comparison of signals of actual values and nominal values of inflection (K) and torsional (V) angles. eng
Anotace, referát...řízení v závislosti na porovnání signálů skutečných hodnot a jmenovitých hodnot úhlů vybočení /K/ a úhlů natočení /V/. cze
Anotace, referátIn the present invention, there is disclosed a method for influencing the articulation angle between longitudinal axes of neighboring car bodies of a multi-unit railway vehicle traveling on a track, the car bodies of which are each elastically mounted by means of secondary springs on only one two-axle truck, and each two neighboring car bodies are pivotably coupled to one another by means of a single center pivot, comprising the steps of: a) measuring a curvature of a track segment at least over a length that lies between a first truck and a last truck; b) simulating the curvature of the track segment at least over a length that lies between the first truck and the last truck; c) determining a set point position of the car bodies with respect to one another corresponding to the car bodies' static position at rest; and d) comparing current set point position of the car bodies with an actual position, wherein, as a function of the comparison of the set point position of the car bodies with the actual position, at least one of the following occurs: i) actions are taken to counteract a difference between the set point and the actual position, and ii) when the actual position is changing in the sense of moving away from the set point position, a further change of the actual position in the same direction is counteracted. A multiple-unit railway vehicle for carrying out the above-describe method comprises three wagons (1, 2, 3), adjacent wagons being interconnected in articulated manner by a single coupling joint (8). Between adjacent wagons (1, 2, 3) or on the coupling joint (8) there is placed a sensor (9) for sensing inflection angle (K) actual values and at least between the first pivoted axle (4) and the corresponding wagon (1), there is placed a sensor (6) for sensing torsional... eng
Anotace, referátPři způsobu ovlivňování úhlu vybočení vagonových skříní kolejového vozidla, konkrétně úhlu vybočení kloubu mezi podélnými osami sousedních vagonových skříní vícečlánkového kolejového vozidla, jedoucího po kolejové dráze, jehož vagonové skříně jsou uloženy vždy na jednom dvouosém podvozku pomocí sekundárního pérování a u něhož jsou vždy dvě sousední vagonové skříně navzájem otočně spojeny jediným kloubem, se průběh kolejové dráhy snímá a znázorňuje alespoň na takové délce, která momentálně leží mezi prvním a posledním otočným podvozkem, a průběžně k tomuto vždy aktualizovanému úseku kolejové dráhy se zajišťuje vzájemná jmenovitá hodnota polohy vagonových skříní, která odpovídá jejich příslušné statické klidové poloze, a momentální jmenovitá hodnota se porovnává s momentální skutečnou hodnotou a v závislosti na tom se působí proti odchylce skutečné hodnoty od jmenovité hodnoty, nebo se alespoň při změně skutečné hodnoty od jmenovité hodnoty působí proti dále ve stejném směru pokračující změně skutečné hodnoty. Kolejové vozidlo pro provádění tohoto způsobu obsahuje vagonové skříně /1, 2, 3/, spojené klouby /8/. Mezi sousedními vagonovými skříněmi /1, 2, 3/ nebo na kloubu /8/ je umístěn snímač /9/ pro snímání skutečných hodnot úhlů vybočení /K/ a alespoň mezi prvním otočným podvozkem /4/ a příslušnou vagonovou skříní /1/ je umístěn snímač /6/ pro snímání skutečných hodnot úhlů natočení /V/, přičemž snímače /9, 6/ jsou spojeny s řídicí jednotkou /7/ pro generaci signálů skutečných hodnot a jmenovitých hodnot úhlů vybočení /K/ a úhlů natočení /V/, a na kloubu /8/ nebo mezi sousedními vagonovými skříněmi /1, 2, 3/ a/nebo mezi otočným podvozkem /4/ a příslušnou vagonovou skříní /1, 2, 3/ jsou umístěny alespoň jedny ovládací prvky /10, 11/, spoje
Souběžný názevMethod of influencing the inflection angle of railway vehicle wagons, and railway vehicle for carrying out this method
Další system.sel.j.B 61D 003/10 MPT
Další system.sel.j.B 61D 017/00 MPT
Další system.sel.j.B 61F 005/38 MPT
Další system.sel.j.B 61F 005/44 MPT
Osobní jm.-sekund.oHachmann Ulrich Dr. Pyrbaum (DE) p
Osobní jm.-sekund.oStrasser Andreas Nürnberg (DE) p
Korpor.,akce-sek.o.DAIMLERCHRYSLER RAIL SYSTEMS GMBH Berlin (DE) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20050413
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20050424
Sigla,sign.vlastn.OLA001 294877
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20050424 SVK06 1936
Katalogizátor20060721 SVK06 1406