Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000295025

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002950xx / 000295025.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000295025
Datum+čas posl.zpr.20050521
Všeob.údaje zprac.20010424d2005----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostSpalovací turbohřídelový motor Turboshaft engine
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2005
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 20010424
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20050518
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 2001-1451
Anotace, referát...a pull rod (5) reaching into a control box (10) controlling the fuel injection pump and the spark plug (12). On the turbine (7) rotor, there is fastened a flywheel (16) of an axial-flow compressor (17) that is installed at atmospheric air suction piping being terminated by inlet flaps (20). Said axial-flow compressor (17) output is directed to the inlet of the radial- or axial-flow compressor (2) inlet being arranged in front of the inlet of the engine combustion chamber (1). eng
Anotace, referát...vzduchu, které je zakončeno vstupními klapkami (20). Výstup axiálního kompresoru (17) je veden na vstup radiálního nebo axiálního kompresoru (2), upraveného před vstupem do spalovací komory (1) motoru. cze
Anotace, referátThe present invention relates to a turboshaft engine comprising a combustion chamber (1) fitted with a fuel injection pump (11) and a spark plug (12) wherein upstream said combustion chamber (1), there is arranged a radial- or axial-flow compressor (2) while downstream said combustion chamber (1) there is arranged a turbine (7) being coupled with an output shaft (22) for engine power take-off. The present invention is characterized in that said radial- or axial-flow compressor (2) is mounted on the output shaft (22) slidably in the engine axial direction against force of a compression spring (3). Owing to this, the outlet of the radial- or axial-flow compressor (2) directs to both internal space of the combustion chamber (1) and to a delimited external space (24) extending around outer jacket of the combustion chamber (1). Said delimited external space (24) is terminated in front of the turbine (7) inlet by an ejector (6) that is connected the combustion chamber (1) outlet being opened and closed by an outlet valve (8) in dependence on timing of the engine operating cycles, whereby said radial- or axial-flow compressor (2) is provided on the side turned toward the combustion chamber (1) with an inlet closure (4) forming one wall of the combustion chamber (1). The engine employs pulse control of its power, which pulse control is based on a principle of controlling frequency of the individual pulses containing three strokes, i.e. compression, expansion and scavenging. Said radial- or axial-flow compressor (2) inlet closure (4) is connected to a cam (13) being in turn coupled through the mediation of an articulated catch (14) having valve springs (9) with the combustion chamber (1) outlet valve (8). Said radial- or axial-flow compressor (2) is further connected with... eng
Anotace, referátŘešení se týká spalovacího turbohřídelového motoru, který obsahuje spalovací komoru (1), osazenou vstřikovacím čerpadlem (11) paliva a zapalovací svíčkou (12), přičemž spalovací komoře (1) je předřazen radiální nebo axiální kompresor (2) a za spalovací komorou (1) je umístěna turbína (7), spojená s výstupním hřídelem (22) pro odběr výkonu motoru. Podstata řešení spočívá v tom, že radiální nebo axiální kompresor (2) je uchycen na výstupním hřídeli (22) suvně v axiálním směru motoru, a to proti síle tlačné pružiny (3), čímž výstup radiálního nebo axiálního kompresoru (2) směřuje jednak do vnitřního prostoru spalovací komory (1) a jednak do ohraničeného vnějšího prostoru (24) okolo vnějšího pláště spalovací komory (1). Ohraničený vnější prostor (24) je zakončen před vstupem do turbíny (7) ejektorem (6), na který je současně napojen výstup spalovací komory (1), otevíraný a zavíraný výstupním ventilem (8) v závislosti na časování pracovních cyklů motoru, přičemž radiální nebo axiální kompresor (2) je na straně přivrácené ke spalovací komoře (1) opatřen vstupním uzávěrem (4), tvořícím jednu stěnu spalovací komory (1). Motor využívá pulzní regulaci jeho výkonu, založenou na principu řízení frekvence jednotlivých pulzů, obsahujících tři takty, a to kompresi, expanzi a výplach. Se vstupním uzávěrem (4) radiálního nebo axiálního kompresoru (2) je spojena vačka (13), která je přes kloubovou západku (14) s ventilovými pružinami (9) spřažena s výstupním ventilem (8) spalovací komory (1). S radiálním nebo axiálním kompresorem (2) je rovněž spojeno táhlo (5), které zasahuje do řídicí skříně (10), ovládající vstřikovací čerpadlo (11) paliva a zapalovací svíčku (12). Na rotor turbíny (7) je upevněn setrvačník (16) axiálního kompresoru (17), který je nainstalován u sacího potrubí atmo
Souběžný názevTurboshaft engine
Další system.sel.j.F 02C 005/02 MPT
Další system.sel.j.F 02C 005/12 MPT
Další system.sel.j.F 02K 003/02 MPT
Osobní jm.-sekund.oSVOBODA Jiří Ing. Liberec (CZ) m
Osobní jm.-sekund.oSvoboda Jiří Ing. Liberec (CZ) p
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20050518
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20050521
Sigla,sign.vlastn.OLA001 295025
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20050521 SVK06 1235
Katalogizátor20060721 SVK06 1406