Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000295332
Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002953xx / 000295332.htm
Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog.
Formát | BK |
Návěští | -----nam--22--------450- |
Identif.č.záznamu | upv000295332 |
Datum+čas posl.zpr. | 20050721 |
Všeob.údaje zprac. | 19970514d2005----km-y0czey0103----ba |
Jazyk popisné jedn. | cze |
Země vydání dokum. | CZ |
Název a odpovědnost | Pneumatické adaptivní křídlo Adaptive pneumatic wing for fixed wing aircraft |
Nakladatelské údaje | Praha Úřad průmyslového vlastnictví 2005 |
Obecné poznámky | Datum oznámení zápisu: 19960718 |
Obecné poznámky | Datum podání přihlášky: 19970514 |
Obecné poznámky | Datum zveřejnění přihlášky: 20050713 |
Obecné poznámky | Právo přednosti: CH 1996/1799 |
Obecné poznámky | Číslo přihlášky: 1998-815 |
Anotace, referát | Pneumatické adaptivní křídlo, plněné tlakovým vzduchem, je provedeno s náběžnou hranou (4) a odtokovou hranou (5) a určeno pro létající stroj. Sestává z neprodyšné textilní obálky (8), rozdělené na neprodyšný horní potah (1) tvořící horní plášť křídla a neprodyšný spodní potah (2) tvořící spodní plášť křídla, a z textilních žeber (3) spojujících horní potah (1) a spodní potah (2). Žebra (3) jsou uložena tak, že upevňovací body žeber (3) s horním potahem (1) a spodním potahem (2) jsou dány body (10, 11) dotyku oskulačních kulových ploch (26) vložených do profilu křídla, takže síly vzniklé spoluprací tenzorů tahového a tlakového napětí v těchto upevňovacích bodech udělují křídlu zamýšlený tvar. Žebra (3) jsou s horním potahem (1) a spodním potahem (2) spojena podél spojovacích linií (25, 27), z nichž první spojovací linie (25) na jednom z potahů (1, 2) je stanovena podle potřebné pevnosti křídla v ohybu a druhá spojovací linie (27) je vytvořena na druhém z potahů (1, 2) jako spojení všech bodů (10, 11) dotyku oskulačních kulových ploch (26) mezi horním potahem (1) a spodním potahem (2), které se dotýká první spojovací linie (25) a druhého z potahů (2, 1). Alespoň část žeber (3) je propustná pro vzduch. Vzájemný odstup (V) žeber (3) je v podstatě přímo úměrný k místní výšce křídla. V horním potahu (1) a/nebo ve spodním potahu (2) a/nebo v žebrech (3) je upraven zdvojený potah (16, 17, 37, 38), který tvoří neprodyšné kanálky (19, 28), do nichž může být vzduch přiváděn odděleně. cze |
Anotace, referát | The claimed pneumatic wing, filled with compressed air, has a leading edge (4) and a trailing edge (5) and is intended for a flying machine. It consists of a continuous, airtight envelope (8) made of a textile base material and subdivided into an airtight top skin (1), forming upper skin of the wing and an airtight bottom skin (2) forming bottom skin of the wing. It further consists of a plurality of textile webs (3) connecting said top skin (1) and said bottom skin (2). The ribs are situated so that their fixing points with the top skin (1) and the bottom skin (2) are given by points (10, 11) of contact of osculating spherical surfaces (26) inserted in the wing profile so that forces produced by cooperation of tension and compression stresses in these fixing points impart to the wing a contemplative form. The envelope (8) forms a top skin (1) and a bottom skin (2), such that the top skin (1) in part (towards the trailing edge (5)), the bottom skin (2) entirely or in part, can be supplemented by an upper and a lower double-skin (16, 17, 37, 38). The double-skins (16, 17) are connected to the envelope (8) between the attachment lines of the webs (3), thus forming between the envelope (8) and double skins (16, 17) channels (19) to which compressed air can likewise be admitted. This changes the shape of the wing profile. In addition, the webs (3) can in part have a similar airtight and double-walled design, here too creating airtight channels (19, 28) to which compressed air can be individually admitted. This reduces the height of the wing profile. With a suitable combination of these options, part of the wing can be designed as aileron or landing flap, or the wing as a whole can be optimized with respect to the selected flying speed. eng |
Souběžný název | Adaptive pneumatic wing for fixed wing aircraft |
Další system.sel.j. | B 64C 003/30 MPT |
Osobní jm.-sekund.o | Kammer Res Rubingen (CH) p |
Osobní jm.-sekund.o | Ramseier Otto Grenchen (CH) p |
Osobní jm.-sekund.o | Reinhard Andreas Zürich (CH) p |
Osobní jm.-sekund.o | To Frederick E. Gondiswil (CH) p |
Korpor.,akce-sek.o. | PROSPECTIVE CONCEPTS AG Zollikon (CH) m |
Zdroj.pův.katalog. | CZ ÚPV 20050713 |
Zdroj.pův.katalog. | CZ OLA001 20050721 |
Sigla,sign.vlastn. | OLA001 295332 |
Počet exemplářů | 1 |
Logická báze | B6 |
Katalogizátor | 20050721 SVK06 0932 |
Katalogizátor | 20060721 SVK06 1407 |
Úvodní stránka katalogu.
O úroveň zpět..
© 2007 Ex Libris & Vědecká knihovna v Olomouci - webmaster.