Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000295332

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002953xx / 000295332.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000295332
Datum+čas posl.zpr.20050721
Všeob.údaje zprac.19970514d2005----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostPneumatické adaptivní křídlo Adaptive pneumatic wing for fixed wing aircraft
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2005
Obecné poznámkyDatum oznámení zápisu: 19960718
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 19970514
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20050713
Obecné poznámkyPrávo přednosti: CH 1996/1799
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 1998-815
Anotace, referátPneumatické adaptivní křídlo, plněné tlakovým vzduchem, je provedeno s náběžnou hranou (4) a odtokovou hranou (5) a určeno pro létající stroj. Sestává z neprodyšné textilní obálky (8), rozdělené na neprodyšný horní potah (1) tvořící horní plášť křídla a neprodyšný spodní potah (2) tvořící spodní plášť křídla, a z textilních žeber (3) spojujících horní potah (1) a spodní potah (2). Žebra (3) jsou uložena tak, že upevňovací body žeber (3) s horním potahem (1) a spodním potahem (2) jsou dány body (10, 11) dotyku oskulačních kulových ploch (26) vložených do profilu křídla, takže síly vzniklé spoluprací tenzorů tahového a tlakového napětí v těchto upevňovacích bodech udělují křídlu zamýšlený tvar. Žebra (3) jsou s horním potahem (1) a spodním potahem (2) spojena podél spojovacích linií (25, 27), z nichž první spojovací linie (25) na jednom z potahů (1, 2) je stanovena podle potřebné pevnosti křídla v ohybu a druhá spojovací linie (27) je vytvořena na druhém z potahů (1, 2) jako spojení všech bodů (10, 11) dotyku oskulačních kulových ploch (26) mezi horním potahem (1) a spodním potahem (2), které se dotýká první spojovací linie (25) a druhého z potahů (2, 1). Alespoň část žeber (3) je propustná pro vzduch. Vzájemný odstup (V) žeber (3) je v podstatě přímo úměrný k místní výšce křídla. V horním potahu (1) a/nebo ve spodním potahu (2) a/nebo v žebrech (3) je upraven zdvojený potah (16, 17, 37, 38), který tvoří neprodyšné kanálky (19, 28), do nichž může být vzduch přiváděn odděleně. cze
Anotace, referátThe claimed pneumatic wing, filled with compressed air, has a leading edge (4) and a trailing edge (5) and is intended for a flying machine. It consists of a continuous, airtight envelope (8) made of a textile base material and subdivided into an airtight top skin (1), forming upper skin of the wing and an airtight bottom skin (2) forming bottom skin of the wing. It further consists of a plurality of textile webs (3) connecting said top skin (1) and said bottom skin (2). The ribs are situated so that their fixing points with the top skin (1) and the bottom skin (2) are given by points (10, 11) of contact of osculating spherical surfaces (26) inserted in the wing profile so that forces produced by cooperation of tension and compression stresses in these fixing points impart to the wing a contemplative form. The envelope (8) forms a top skin (1) and a bottom skin (2), such that the top skin (1) in part (towards the trailing edge (5)), the bottom skin (2) entirely or in part, can be supplemented by an upper and a lower double-skin (16, 17, 37, 38). The double-skins (16, 17) are connected to the envelope (8) between the attachment lines of the webs (3), thus forming between the envelope (8) and double skins (16, 17) channels (19) to which compressed air can likewise be admitted. This changes the shape of the wing profile. In addition, the webs (3) can in part have a similar airtight and double-walled design, here too creating airtight channels (19, 28) to which compressed air can be individually admitted. This reduces the height of the wing profile. With a suitable combination of these options, part of the wing can be designed as aileron or landing flap, or the wing as a whole can be optimized with respect to the selected flying speed. eng
Souběžný názevAdaptive pneumatic wing for fixed wing aircraft
Další system.sel.j.B 64C 003/30 MPT
Osobní jm.-sekund.oKammer Res Rubingen (CH) p
Osobní jm.-sekund.oRamseier Otto Grenchen (CH) p
Osobní jm.-sekund.oReinhard Andreas Zürich (CH) p
Osobní jm.-sekund.oTo Frederick E. Gondiswil (CH) p
Korpor.,akce-sek.o.PROSPECTIVE CONCEPTS AG Zollikon (CH) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20050713
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20050721
Sigla,sign.vlastn.OLA001 295332
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20050721 SVK06 0932
Katalogizátor20060721 SVK06 1407