Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000296242

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002962xx / 000296242.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000296242
Datum+čas posl.zpr.20061219
Všeob.údaje zprac.20041126d2006----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostZpůsob bezpečného vyhodnocování volnosti kolejového úseku s ohledem na zvýšení odolnosti proti rušivým vlivům a zapojení kolejového obvodu k provádění tohoto způsobu Method of safe assessment of vacancy of a track section with regard to increase of resistance to spurious effects and circuit track circuit arrangement for making the method
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2006
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 2004-1148
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 20041126
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20060215
Anotace, referátZpůsob bezpečného vyhodnocování volnosti kolejového úseku s ohledem na zvýšení odolnosti proti rušivým vlivům, když kolejový obvod (KO), určený pro vyhodnocení kolejového vozidla (KV) v kolejovém úseku (KU), je tvořen napájecím koncem (NK) a přijímačovým koncem (PK) probíhá tak, že do kolejového obvodu (KO) se přivádí korektní složka napětí (KSN) a rovněž složka smluvně deformovaného napětí (SDN) a současně do kolejového obvodu (KO) vlivem rušivých vlivů (RV) vniká rušivá složka napětí (RSN), v důsledku čehož se superpozicí těchto napětí (KSN, SDN, RSN) vytváří kolejové napětí (UK), které se matematicky analyzuje v prvním kanálovém přijímači (KP1) až v m-tém kanálovém přijímači (KPM) působením jednak referenčního napětí (RN) a jednak řídicího napětí (CN), určeného pro řízení časového průběhu složky smluvně deformovaného napětí (SDN), čímž se bezpečně potlačuje rušivá složka napětí (RSN) pod požadovanou mez, a současně se vyhodnocuje volnost kolejového úseku (KU), včetně havarijního stavu kolejového obvodu (KO), či jeho obsazenost kolejovým vozidlem (KV) na základě amplitudy a fáze kolejového napětí (UK) vůči amplitudě a fázi referenčního napětí (RN) a časového průběhu řídicího napětí (CN), a následně se zjišťuje volnost kolejového úseku (KU) vyhodnocením prvního kanálového výstupu (V1) prvního kanálového přijímače (KP1) až m-tého kanálového výstupu (VM) m-tého kanálového přijímače (KPM) v jednotce (JVV) výstupního vyhodnocení způsobem dva ze dvou až dva z m kanálových výstupů. U zapojení kolejového obvodu k provádění tohoto způsobu bezpečného vyhodnocování volnosti kolejového... cze
Anotace, referátúseku s ohledem na zvýšení odolnosti proti rušivým vlivům je první svorka (ZNN-1) zdroje (ZNN) napájecího napětí připojena jednak na třetí svorku (KP1-3) prvního kanálového přijímače (KP1), jednak na třetí svorku (KP2-3) druhého kanálového přijímače (KP2) a až na třetí svorku (KPM-3) m-tého kanálového přijímače (KPM), druhá svorka (ZNN-2) zdroje (ZNN) napájecího napětí je připojena jednak na čtvrtou svorku (KP1-4) prvního kanálového přijímače (KP1), jednak na čtvrtou svorku (KP2-4) druhého kanálového přijímače (KP2) a až na čtvrtou svorku (KPM-4) m-tého kanálového přijímače (KPM), třetí svorka (ZNN-3) zdroje (ZNN) napájecího napětí je připojena na první svorku (ZSDN-1) zdroje (ZSDN) smluvně deformovaného napětí (SDN), čtvrtá svorka (ZNN-4) zdroje (ZNN) napájecího napětí je připojena na druhou svorku (ZSDN-2) zdroje (ZSDN) smluvně deformovaného napětí (SDN), třetí svorka (ZSDN-3) zdroje (ZSDN) smluvně deformovaného napětí (SDN) je připojena na první svorku (KR-1) kontrolního prvku (KR), čtvrtá svorka (ZSDN-4) zdroje (ZSDN) smluvně doformovaného napětí (SDN) je připojena na druhou svorku (KR-2) kontrolního prvku (KR), pátá svorka (ZSDN-5) zdroje (ZSDN) smluvně deformovaného napětí (SDN), je připojena na druhou svorku (PC-2) proudového činidla (PC), šestá svorka (ZSDN-6) zdroje (ZSDN) smluvně deformovaného napětí (SDN) je připojena k první svorce (PC-1) proudového čidla (PC), sedmá svorka (ZSDN-7) zdroje (ZSDN) smluvně doformovaného napětí (SDN) je připojena jednak ke druhé svorce (KO-2) kolejového obvodu (KO), jednak ke čtvrté svorce (PC-4) proudového čidla (PC), osmá svorka (ZSDN-8) zdroje (ZSDN) smluvně deformovaného napětí (SDN)... cze
Anotace, referátje připojena jednak k první svorce (PZK-1) předzátěže (PZK) komplexního charakteru, jednak v sérii s prvním spínačem (KR1) kontrolního prvku (KR) na první svorku (KO-1) kolejového obvodu (KO), třetí svorka (PC-3) proudového čidla (PC) je připojena na druhou svorku (PZK-2) předzátěže (PZK) komplexního charakteru, první svorka (ZCN-1) zdroje (ZCN) řídicího napětí je připojena jednak k první svorce (KP1-1) prvního kanálového přijímače (KP1), jednak k první svorce (KP2-1) druhého kanálového přijímače (KP2) a až k první svorce (KPM-1) m-tého kanálového přijímače (KPM), druhá svorka (ZCN-2) zdroje (ZCN) řídicího napětí je přivedena jednak na druhou svorku (KP1-2) prvního kanálového přijímače (KP1), jednak na druhou svorku (KP2-2) druhého kanálového přijímače (KP2) a až na druhou svorku (KPM-2) m-tého kanálového přijímače (KPM), třetí svorka (KO-3) kolejového obvodu (KO) je připojena na první svorku (RV-1) rušivých vlivů (RV), čtvrtá svorka (KO-4) kolejového obvodu (KO) je připojena na druhou svorku (RV-2) rušivých vlivů (RV), pátá svorka (KO-5) kolejového obvodu (KO) je připojena jednak na pátou svorku (KP1-5) prvního kanálového přijímače (KP1), jednak na šestou svorku (KP2-6) druhého kanálového přijímače (KP2) a až na šestou svorku (KPM-6) m-tého kanálového přijímače (KPM), šestá svorka (KO-6) kolejového obvodu (KO) je připojena jednak na šestou svorku (KP1-6) prvního kanálového přijímače (KP1), jednak na pátou svorku (KP2-5) druhého kanálového přijímače (KP2) a až na pátou svorku (KPM-5) m-tého kanálového přijímače (KPM), sedmá svorka (KP1-7) prvního kanálového přijímace (KP1) je připojena na druhou svorku (JVV-2) jednotky... cze
Anotace, referát...(JVV) výstupního vyhodnocení, osmá svorka (KP1-8) prvního kanálového přijímače (KP1) je připojena na první svorku (JVV-1) jednotky (JVV) výstupního vyhodnocení, sedmá svorka (KP2-7) druhého kanálového přijímače (KP2) je připojena na čtvrtou svorku (JVV-4) jednotky (JVV) výstupního vyhodnocení, osmá svorka (KP2-8) druhého kanálového přijímače (KP2) je připojena ke třetí svorce (JVV-3) jednotky (JVV) výstupního vyhodnocení, sedmá svorka (KPM-7) m-tého kanálového přijímače (KPM) je připojena k šesté svorce (JVV-6) jednotky (JVV) výstupního vyhodnocení a osmá svorka (KPM-8) m-tého kanálového přijímače (KPM) je připojena na pátou svorku (JVV-5) jednotky (JVV) výstupního vyhodnocení. cze
Anotace, referátThe present invention relates to a method of safe assessment of vacancy of a track section with regard to increase of resistance to spurious effects, where a the track circuit (KO), intended for assessment of a railway vehicle (KV) in a certain track section (KU), is formed by a feeding end (NK) and a receiver end (PK), wherein the method is characterized in that a voltage correction component (KSN) as well as contractually deformed voltage component (SDN) are supplied in the track circuit. At the same time, a voltage spurious component (RSN) penetrates into the track circuit (KO) due to spurious effects (RV). Consequently, by superposing these voltages (KSN, SDN, and RSN) a track voltage (UK) is generated. said track voltage (UK) is then subjected to mathematical analysis in a first channel receiver (KP1) to m-th channel receiver (KPM) by the action of both a reference voltage (RN) and a control voltage (CN) intended for controlling time characteristic of said contractually deformed voltage (SDN), to thereby safely suppressing the voltage spurious component (RSN) below a required limit, and at the same time, there is assessed a vacancy of the track section (KU) including accidental state of the track circuit (KO) or occupancy thereof by a railway vehicle (KV) based on amplitude and phase of the track voltage (UK) relative to amplitude and phase of the reference voltage (RN) and time characteristic of the control voltage (CN). Subsequently vacancy of the track section (KU) is identified by assessment of a first channel output (V1) of the first channel receiver (KP1) to the m-th channel output (VM) of the m-th channel receiver (KPM) in the output assessment unit (JVV) using a method of two from two to two from m channel outputs. Disclosed is also a track circuit arrangement... eng
Anotace, referátfor making the above-described method of safe assessment of vacancy of a track section with regard to increase resistance to spurious effects wherein the invented track circuit arrangement is characterized in that the first terminal (ZNN-1) of a supply voltage source (ZNN) is connected to a third terminal (KP1-3) of a first channel receiver (KP1), to a third terminal (KP2-3) of a second channel receiver (KP2) and to a third terminal (KPM-3) of an m-th channel receiver (KPM), the second terminal (ZNN-2) of said supply voltage source (ZNN) is connected to a fourth terminal (KP1-4) of the first channel receiver (KP1), to a fourth terminal (KP2-4) of the second channel receiver (KP2) and to a fourth terminal (KPM-4) of the m-th channel receiver (KPM), the third terminal (ZNN-3) of said supply voltage source (ZNN) is connected to a first terminal (ZSDN-1) of a contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN), the fourth terminal (ZNN-4) of said supply voltage source (ZNN) is connected to a second terminal (ZSDN-2) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN), the third terminal (ZSDN-3) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN) is connected to a first terminal (KR-1) of a control element (KR), The fourth terminal (ZSDN-4) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN) is connected to a second terminal (KR-2) of said control element (KR), the fifth terminal (ZSDN-5) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN) is connected to a second terminal (PC-2) of a current sensor (PC), the sixth terminal (ZSDN-6) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN) is connected to a first terminal (PC-1) of said current sensor (PC), the seventh terminal (ZSDN-7) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN) is... eng
Anotace, referátconnected to a second terminal (KO-2) of the track circuit (KO) further to the fourth terminal (PC-4) of said current sensor (PC), The eighth terminal (ZSDN-8) of said contractually deformed voltage (SDN) source (ZSDN) is connected to a first terminal (PZK-1) of a complex-nature pre-load in series with a first switch (KR1) of the control element (KR) to the first terminal (KO-1) of the track circuit (KO), the third terminal (PC-3) of said current sensor (PC) is connected to a second terminal (PZK-2) of the complex-nature pre-load (PZK), the first terminal (ZCN-1) of a control voltage source (ZCN) is connected to the first terminal (KP1-1) of the first channel receiver (KP1) further to the first terminal (KP2-1) of the second channel receiver (KP2) and to the first terminal (KPM-1) of the m-th channel receiver (KPM), the second terminal (ZCN-2) of said control voltage source (ZCN) is connected to the second terminal (KP1-2) of the first channel receiver (KP1), further to the second terminal (KP2-2) of the second channel receiver (KP2) and to the second terminal (KPM-2) of the m-th channel receiver (KPM), the third terminal (KO-3) of said track circuit (KO) is connected to the first terminal (RV-1) of spurious effects (RV), the fourth terminal (KO-4) of said track circuit (KO) is connected to the second terminal (RV-2) of the spurious effects (RV), the fifth terminal (KO-5) of said track circuit (KO) is connected to the fifth terminal (KP1-5) of the first channel receiver (KP1), further to the sixth terminal (KP2-6) of the second channel receiver (KP2) and to the sixth terminal (KPM-6) of the m-th channel receiver (KPM), the sixth terminal (KO-6) of the track circuit (KO) is connected to the sixth terminal (KP1-6) of the first channel receiver (KP1), to the fifth terminal... eng
Anotace, referát...(KP2-5) of the second channel receiver (KP2) and to the fifth terminal (KPM-5) of the m-th channel receiver (KPM), the seventh terminal (KP1-7) of the first channel receiver (KP1) is connected to the second terminal (JVV-2) of the output assessment unit (JVV), the eighth terminal (KP1-8) of the first channel receiver (KP1) is connected to the first terminal (JVV-1) of said output assessment unit (JVV), the seventh terminal (KP2-7) of the second channel receiver (KP2) is connected to the fourth terminal (JVV-4) of said output assessment unit (JVV), the eighth terminal (KP2-8) of the second channel receiver (KP2) is connected to the third terminal (JVV-3) of said output assessment unit (JVV), the seventh terminal (KPM-7) of the m-th channel receiver (KPM) is connected to the sixth terminal (JVV-6) of said output assessment unit (JVV), and the eighth terminal (KPM-8) of the m-th channel receiver (KPM) is connected to the fifth terminal (JVV-5) of said output assessment unit (JVV). eng
Souběžný názevMethod of safe assessment of vacancy of a track section with regard to increase of resistance to spurious effects and circuit track circuit arrangement for making the method
Další system.sel.j.B61L 1/18 MPT
Další system.sel.j.B61L 21/06 MPT
Další system.sel.j.B61L 23/04 MPT
Další system.sel.j.B61L 25/00 MPT
Osobní jm.-sekund.oBukač Pavel Kolín (CZ) p
Osobní jm.-sekund.oDobiáš Radek Praha (CZ) p
Osobní jm.-sekund.oFaran Antonín Praha (CZ) p
Osobní jm.-sekund.oMlnařík Karel Kolín (CZ) p
Osobní jm.-sekund.oSmrčková, patentový zástupce Marie Velflíkova 8, Praha 6 16000 (CZ) z
Osobní jm.-sekund.oSrb Stanislav Praha (CZ) p
Korpor.,akce-sek.o.AŽD PRAHA s. r. o. Praha (CZ) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20060215
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20061219
Sigla,sign.vlastn.OLA001 296242
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20061219 SVK06 2235