Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000299256
Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002992xx / 000299256.htm
Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog.
Formát | BK |
Návěští | -----nam--22--------450- |
Identif.č.záznamu | upv000299256 |
Datum+čas posl.zpr. | 20080620 |
Všeob.údaje zprac. | 20060929d2008----km-y0czey0103----ba |
Jazyk popisné jedn. | cze |
Země vydání dokum. | CZ |
Název a odpovědnost | Termodynamicky účinné zařízení k pohonu motorových vozidel a způsob zvýšení termodynamické účinnosti pístových spalovacích motorů Thermodynamic effective device for driving motor vehicles and method of increasing thermodynamic efficiency of piston-type internal combustion engines |
Nakladatelské údaje | Praha Úřad průmyslového vlastnictví 2008 |
Obecné poznámky | Číslo přihlášky: 2006-618 |
Obecné poznámky | Datum podání přihlášky: 20060929 |
Obecné poznámky | Datum zveřejnění přihlášky: 20080528 |
Anotace, referát | Předmětem vynálezu je termodynamicky účinné zařízení k pohonu motorových vozidel, obsahující nádrž (10) se zkapalněným vzduchem, kyslíkem nebo dusíkem, která je potrubím (15) propojena se vstřikovacím zařízením (55, 330, 430, 530) na hlavě válce objemového nebo spalovacího pístového motoru, obsahujícího alespoň výfukový ventil (56, 320, 420) a popřípadě i palivovou vstřikovací trysku (340) a zapalovací svíčku (325), nebo sací ventil (460) a palivovou vstřikovací trysku (440). Podstata spočívá v tom, že mezi nádrží (10), která je tepelně izolovaná, a vstřikovacím zařízením (55, 330, 430, 530) je uspořádán výměník tepla (40) k přeměně kapalné fáze plynu na plynnou fázi. Dalším předmětem vynálezu je způsob zvýšení termodynamické účinnosti pístových spalovacích motorů, využívající uvedené termodynamicky účinné zařízení, jehož podstata spočívá v tom, že zkapalněný vzduch, kyslík nebo dusík o teplotě blízké -200 .degree.C se ve výměníku tepla (40) převede do plynné fáze o tlaku plynu 10 až 100 MPa, který je vstřikovacím zařízením (330) vpuštěn do válce (310) nad píst (315) v horní úvrati při současném vstřiku paliva palivovou vstřikovací tryskou (340) a po následném zapálení vzniklé palivové směsi zapalovací svíčkou (325) palivová směs expanduje a tlačí píst (315) do spodní úvrati, načež se otevře výfukový ventil (320), skrze který jsou spaliny odvedeny z válce (310) a při dosažení horní úvratě je výfukový ventil (320) uzavřen při současném vpuštění tlakového plynu vstřikovacím zařízením (330) a paliva vstřikovací tryskou (340) do válce (310). cze |
Souběžný název | Thermodynamic effective device for driving motor vehicles and method of increasing thermodynamic efficiency of piston-type internal combustion engines |
Další system.sel.j. | F01K 25/00 MPT |
Další system.sel.j. | F01B 29/00 MPT |
Další system.sel.j. | F02B 43/10 MPT |
Další system.sel.j. | F02B 43/12 MPT |
Další system.sel.j. | F02G 1/02 MPT |
Další system.sel.j. | F02M 25/10 MPT |
Osobní jm.-sekund.o | Navrátil Roman Praha (CZ) p |
Korpor.,akce-sek.o. | Praha (CZ) m |
Zdroj.pův.katalog. | CZ ÚPV 20080528 |
Zdroj.pův.katalog. | CZ OLA001 20080620 |
Sigla,sign.vlastn. | OLA001 299256 |
Počet exemplářů | 1 |
Logická báze | B6 |
Katalogizátor | 20080620 SVK06 1630 |
Úvodní stránka katalogu.
O úroveň zpět..
© 2007 Ex Libris & Vědecká knihovna v Olomouci - webmaster.