Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000299256

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002992xx / 000299256.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000299256
Datum+čas posl.zpr.20080620
Všeob.údaje zprac.20060929d2008----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostTermodynamicky účinné zařízení k pohonu motorových vozidel a způsob zvýšení termodynamické účinnosti pístových spalovacích motorů Thermodynamic effective device for driving motor vehicles and method of increasing thermodynamic efficiency of piston-type internal combustion engines
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2008
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 2006-618
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 20060929
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20080528
Anotace, referátPředmětem vynálezu je termodynamicky účinné zařízení k pohonu motorových vozidel, obsahující nádrž (10) se zkapalněným vzduchem, kyslíkem nebo dusíkem, která je potrubím (15) propojena se vstřikovacím zařízením (55, 330, 430, 530) na hlavě válce objemového nebo spalovacího pístového motoru, obsahujícího alespoň výfukový ventil (56, 320, 420) a popřípadě i palivovou vstřikovací trysku (340) a zapalovací svíčku (325), nebo sací ventil (460) a palivovou vstřikovací trysku (440). Podstata spočívá v tom, že mezi nádrží (10), která je tepelně izolovaná, a vstřikovacím zařízením (55, 330, 430, 530) je uspořádán výměník tepla (40) k přeměně kapalné fáze plynu na plynnou fázi. Dalším předmětem vynálezu je způsob zvýšení termodynamické účinnosti pístových spalovacích motorů, využívající uvedené termodynamicky účinné zařízení, jehož podstata spočívá v tom, že zkapalněný vzduch, kyslík nebo dusík o teplotě blízké -200 .degree.C se ve výměníku tepla (40) převede do plynné fáze o tlaku plynu 10 až 100 MPa, který je vstřikovacím zařízením (330) vpuštěn do válce (310) nad píst (315) v horní úvrati při současném vstřiku paliva palivovou vstřikovací tryskou (340) a po následném zapálení vzniklé palivové směsi zapalovací svíčkou (325) palivová směs expanduje a tlačí píst (315) do spodní úvrati, načež se otevře výfukový ventil (320), skrze který jsou spaliny odvedeny z válce (310) a při dosažení horní úvratě je výfukový ventil (320) uzavřen při současném vpuštění tlakového plynu vstřikovacím zařízením (330) a paliva vstřikovací tryskou (340) do válce (310). cze
Souběžný názevThermodynamic effective device for driving motor vehicles and method of increasing thermodynamic efficiency of piston-type internal combustion engines
Další system.sel.j.F01K 25/00 MPT
Další system.sel.j.F01B 29/00 MPT
Další system.sel.j.F02B 43/10 MPT
Další system.sel.j.F02B 43/12 MPT
Další system.sel.j.F02G 1/02 MPT
Další system.sel.j.F02M 25/10 MPT
Osobní jm.-sekund.oNavrátil Roman Praha (CZ) p
Korpor.,akce-sek.o.Praha (CZ) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20080528
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20080620
Sigla,sign.vlastn.OLA001 299256
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20080620 SVK06 1630