Katalog Vědecké knihovny v Olomouci, báze SVK06, záznam 000299553

Navigace: http://aleph.vkol.cz/pub / svk06 / 00029xxxx / 0002995xx / 000299553.htm

Chcete-li získat tento dokument, vstupte přímo do katalogu. Získat dokument z katalogu.
If you want to get more information about the document, enter the online catalog. Get the item from catalog.

FormátBK
Návěští-----nam--22--------450-
Identif.č.záznamuupv000299553
Datum+čas posl.zpr.20080925
Všeob.údaje zprac.19980318d2008----km-y0czey0103----ba
Jazyk popisné jedn.cze
Země vydání dokum.CZ
Název a odpovědnostKolejové vozidlo, použití více těchto kolejových vozidel a způsob regulace úhlu vybočení u tohoto kolejového vozidla Rail vehicle, use of a plurality of such rail vehicles and method of regulating angle of articulation in such rail vehicle
Nakladatelské údajePraha Úřad průmyslového vlastnictví 2008
Obecné poznámkyČíslo přihlášky: 1999-2382
Obecné poznámkyDatum podání přihlášky: 19980318
Obecné poznámkyDatum zveřejnění přihlášky: 20080903
Anotace, referátKolejové vozidlo je opatřeno dvěma vagónovými skříněmi (1, 2) spojenými jednoosým kloubem (8) se svislou osou otáčení, přičemž každá skříň (1, 2) je uložena pomocí pružicích prvků odpružení na víceosém podvozku (4) ve střední části podélné osy vagónové skříně (1, 2), a řídicími prostředky ke zjišťování úhlu (A) natočení mezi vagónovou skříní (1, 2) a otočným podvozkem (4), jakož i úhlu (K) vybočení kloubu (8) a řízenými stavěcími členy (10, 11) k ovlivnění úhlu (K) vybočení jeho regulací v závislosti na řídicích prostředcích podle vztahu (K-soll)=(K-ist)+(A2-ist)-(A1-ist), kde (K-soll) je požadovaná hodnota úhlu (K) vybočení, (K-ist) je momentální skutečná hodnota úhlu (K) vybočení, (A1-ist) je momentální úhel (A) natočení mezi předním otočným podvozkem (4) ve směru jízdy a příslušnou vagónovou skříní (1, 2) a (A2-ist) je momentální úhel (A) natočení mezi zadním otočným podvozkem (4) ve směru jízdy a příslušnou vagónovou skříní (1, 2). Podle první varianty provedení kolejové vozidlo obsahuje stavěcí členy (10) u kloubu (8) a alespoň mezi jednou vagónovou skříní (1, 2) a příslušným podvozkem (4) jsou umístěny další stavěcí členy (11), přičemž stavěcí členy (10, 11) jsou vytvořeny jako řízené tlumicí prvky. Podle druhé varianty provedení jsou na kolejovém vozidle alespoň mezi jednou vagónovou skříní (1, 2) a příslušným podvozkem (4) umístěny stavěcí členy (11), které jsou vytvořeny jako řízené tlumicí prvky. Velmi výhodné je použití více takových vozidel, která jsou navzájem spojena pomocí spřáhel, která jsou vždy na sousedících vagónových skříních opatřena kloubem, jako... cze
Anotace, referát...článkového vlaku. Při provádění způsobu regulace úhlu vybočení u takového kolejového vozidla jsou měřeny momentální úhly natočení mezi otočnými podvozky a příslušnými vagónovými skříněmi, jakož i momentální úhel vybočení kloubu, přičemž úhel vybočení je regulován silovým působením na kloub v závislosti na velikosti hodnoty získané součtem hodnoty momentálního úhlu vybočení, momentálního úhlu natočení mezi ve směru jízdy následujícím otočným podvozkem a vagónovou skříní a momentálního záporného úhlu natočení mezi ve směru jízdy prvním otočným podvozkem a příslušnou vagónovou skříní. Z momentálně změřeného úhlu natočení se vytvoří aritmetický průměr a nejméně jeden úhel natočení se vyreguluje na hodnotu aritmetického průměru. cze
Souběžný názevRail vehicle, use of a plurality of such rail vehicles and method of regulating angle of articulation in such rail vehicle
Další system.sel.j.B61F 5/38 MPT
Další system.sel.j.B61D 3/10 MPT
Další system.sel.j.B61F 5/44 MPT
Další system.sel.j.B61G 5/02 MPT
Osobní jm.-sekund.oŘezáč Petr Jihozápadní III 1145/4, Praha 4 14100 (CZ) z
Osobní jm.-sekund.oHachmann Ulrich Pyrbaum (DE) p
Osobní jm.-sekund.oStrasser Andreas Nürnberg (DE) p
Korpor.,akce-sek.o.ABB DAIMLER-BENZ TRANSPORTATION (TECHNOLOGY) GMBH Berlin (DE) m
Zdroj.pův.katalog.CZ ÚPV 20080903
Zdroj.pův.katalog.CZ OLA001 20080925
Sigla,sign.vlastn.OLA001 299553
Počet exemplářů1
Logická bázeB6
Katalogizátor20080925 SVK06 1601